Afbeelding

Dit is plan C van het Centrummanagement: 'Koop lokaal, zeker nu'

Algemeen

Lege terrassen, extreem rustige winkelstraten, de horeca zijn gesloten... Het zijn vreemde tijden, ook voor Boxtelse ondernemers. ,,Maar het goede nieuws is dat de Boxtelse ondernemers zeker niet bij de pakken neer gaan zitten!", aldus het Centrummanagement Boxtel. En daarom hebben de zelfstandigen samen met het Centrummanagement het initiatief genomen voor Plan C.

Ook van de Boxtelse ondernemers wordt de nodige creativiteit verwacht vanwege de ontwikkelingen rondom het coronavirus. En dat gebeurt ook. Restaurants zetten in no-time afhaal en bezorgservices op, er zijn kledingwinkels die mensen thuis laten passen, shoppen op afspraak is mogelijk, sociale media wordt flink ingezet. ,,Petje af voor deze ondernemers", aldus eht Centrummanagement.

Een steuntje in de rug voor deze lokale zelfstandigen, is echter ook welkom. Daarom heeft het Centrummanagement de webpagina www.boxtelcentrum.nl/pagina-c opgericht. ,,Daarop vind je een groot aantal mogelijkheden van de Boxtelse ondernemers op een rijtje. Wanneer zijn ze open, welke acties, hoe zorgen ze voor maximale veiligheid. We hopen dat consumenten hier massaal gebruik van gaan maken. Want één ding mogen we niet vergeten: koop lokaal. Zeker nu. Als we hiermee stoppen dan zal de lokale ondernemer er na het Corona-tijdperk wellicht niet meer zijn."

Er is ook een actie aan verbonden. Op de Facebookpagina van Boxtel Centrum (@boxtelcentrum) staat een afbeelding met tekst ‘wees loyaal, koop lokaal’. Wie deze afbeelding deelt op zijn tijdlijn, maakt iedere dag kans op een cadeaubon van 25 euro die lokaal is te besteden. De actie wordt mogelijk gemaakt door Centrummanagement Boxtel. ,,Het zou fantastisch zijn als we deze actie met zoveel mogelijk Boxtelaren gaan delen."

Ook worden winkels en horeca opgeroepen om mee te doen met Plan C. ,,De winkels en horeca in Boxtel worden zwaar getroffen door de maatregelen om de verspreiding van het Corona virus tegen te gaan. De (Rijks) overheid heeft allerlei maatregelen getroffen om de schade te beperken. Maar ook op lokaal niveau kan een en ander gebeuren. Te beginnen met solidariteit", meent het Centrummanagement.

Essentieel voor de organisatie is dat er een goed komt van alle winkels en horeca en de maatregelen die zij hebben getroffen. Denk daarbij aan speciale openingstijden de komende periode, consumentenacties voor het publiek en maatregelen om de veiligheid tijdens het winkelen of bij afhaal te garanderen. Kortom alles wat maar relevant kan zijn voor de inwoners van Boxtel die lokaal willen kopen.

Van ruim veertig bedrijven zijn de gegevens inmiddels binnen. Deelname aan Plan C, kan eenvoudigweg door een mail te sturen naar: info@cmboxtel.nl.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Pål Jansen

Heeft u een tip over dit onderwerp? Mail naar Redacteur Brabants Centrum

Logo
Als enige dorp in de gemeente werd in Esch een optocht met versierde fietsen gehouden voor de jeugd. Onder de klanken van muziekvereniging Sint-Willibrordus trokken zij naar Het Buitenhuis, waar de vlag werd gehesen.
Sport, spel en fietsen, tradities vieren hoogtij tijdens Koningsdag in Liempde, Esch en Gemonde Cultuur 8 uur geleden
Logo
Het centrum van Boxtel stond tijdens Koningsdag bol van de activiteiten. In de ochtend en middag voor gezinnen met kinderen en in de avond voor de volwassenen.
Spatje regen deert bezoekers Koningsdag in Boxtel niet Cultuur 10 uur geleden
Logo
Afbeelding
Vrije Tribune: vergunningen Vion Opinie 12 uur geleden
De voorraad lege flessen groeit nog steeds. Deze foto is van woensdagochtend.
Lege flessen tegen eenzaamheid voor Met je hart Algemeen 13 uur geleden
Logo
pp Op de sportvelden van hockeyclub MEP en voetbalvereniging ODC streden basisschoolleerlingen met elkaar om de begeerde trofeeën.
Honderden basisschoolleerlingen op velden ODC en MEP: 'We hebben twee keer bijna gescoord' Jeugd 14 uur geleden
De tiende editie van de Open Boxtelse Quizronde staat zaterdag 15 juni op het programma.
Tweede lustrum voor populaire Open Boxtelse Quizronde Cultuur 15 uur geleden
Logo
Afbeelding
In de hemel Column 16 uur geleden
Logo
Timur en Thomas (links met de twee oranje mutsen op) verkochten bubble tea op de Boxtelse vrijmarkt. Mirzan en Serwan maakten reclame met een megafoon. Siem Strijbosch (rechts) speelde voor klant.
What's Up, Bubble-Boys? Cultuur 27 apr, 16:30