Burgemeester van Boxtels jumelagegemeente Wittlich schrapt eigen afscheidsfeestje

di 23 jun, 10:43 Algemeen
Foto: Peter de Koning, 2009.
Burgemeester Joachim Rodenkirch (links) van Wittlich bracht het Saubrennen in 2009 naar Boxtel. In de schaduw van reuzenkoppel Jas de Keistamper en Hanne mî de moor trakteerde hij ook burgemeester Frank van Beers op een broodje varkensvlees. Op de Markt werd destijds vijftig jaar jumelage Boxtel-Wittlich gevierd.
Burgemeester Joachim Rodenkirch (links) van Wittlich bracht het Saubrennen in 2009 naar Boxtel. In de schaduw van reuzenkoppel Jas de Keistamper en Hanne mî de moor trakteerde hij ook burgemeester Frank van Beers op een broodje varkensvlees. Op de Markt werd destijds vijftig jaar jumelage Boxtel-Wittlich gevierd.

Het afscheid van burgemeester Joachim Rodenkirch in Wittlich op 22 juni werd onverwacht geannuleerd. In de Duitse gemeente waarmee Boxtel sinds 1959 een stedenband onderhoudt, was ophef ontstaan over de hoge kosten die met het uitzwaaifeest gemoeid zouden zijn.

Marc Cleutjens

Heeft u een tip over dit onderwerp? Mail naar Correspondent: bc@brabantscentrum.nl