Huisje plaatsen in tuin van ouders of vrienden: het mag in Boxtel

19 mrt 2026, 10:00 Algemeen
Foto: Pål Jansen.
,,Toen ik nog een kind was, zetten we hier onze skispullen neer, al járen geleden is de schuur omgebouwd.
,,Toen ik nog een kind was, zetten we hier onze skispullen neer, al járen geleden is de schuur omgebouwd." De nu 34-jarige Anouk woont sindsdien heerlijk in het knusse huisje.

Vanaf volgende week kunnen inwoners van Boxtel een klein huisje plaatsen in de tuin van vrienden of familie. De gemeente heeft regels opgesteld voor zogeheten mantelwoningen waardoor vergunningsaanvragen mogelijk zijn.

Pål Jansen

Heeft u een tip over dit onderwerp? Mail naar Hoofdredacteur pol.jansen@brabantscentrum.nl