’ACTIE NODIG BIJ GEBREK AAN VOORLICHTING DOOR CWI’

WSD start campagne voor nieuw personeel

© 2005 - Brabants Centrum

OP DE FOTO: Nathalie Pocorni, een van de medewerkers van WSD die haar gezicht leende voor de campagne, ziet vol trots toe hoe ’mede-fotomodel’ Marga Remmert en directeur Jan Simons haar portret uitpakken.

De WSD Groep heeft dinsdag de aftrap verricht voor een grote wervingscampagne voor mensen die vanwege hun beperkingen aangewezen zijn op aangepast werk. WSD is het gezamenlijke werkbedrijf van de gemeenten Boxtel, Haaren, Vught, Best, Nuenen, Oirschot, Oisterwijk, Schijndel, Sint-Michielsgestel, Sint-Oedenrode en Son en Breugel. In totaal heeft WSD ruim 2.500 medewerkers. Met deze campagne wil de WSD Groep deze positie behouden. Directeur Jan Simons overhandigde zes ingelijste foto’s aan de werknemers die belangeloos geposeerd hebben voor de wervingsposters.

Buiten in het zonnetje wacht een twintigtal WSD-werknemers op de officiële aftrap van de campagne en de onthulling van de eerste vrachtwagen met opdruk. Ook de mensen die geposeerd hebben voor de posters sluiten zich aan om dit bijzondere moment mee te maken. ,,Hé, daar heb je dé gezichten”, worden ze door hun collega’s enthousiast verwelkomd. Als de wagen met de afgeplakte nieuwe opdruk verschijnt, neemt algemeen directeur Jan Simons van de WSD Groep het woord. ,,We starten vandaag met deze wervingscampagne voor nieuwe medewerkers, omdat we sinds vorig jaar merken dat het aantal medewerkers dat zich aanmeldt bij WSD afneemt.” Dat heeft volgens Simons te maken met het feit dat sinds 2005 de indicatie voor de sociale werkvoorziening is overgenomen door de centra voor werk en inkomen (CWI’s) .

Voorheen deed WSD deze indicatie zelf. ,,De CWI’s geven geen actieve voorlichting meer over wat de sociale werkvoorziening inhoudt en wanneer je voor een baan bij WSD in aanmerking komt. Dat vinden wij geen goede zaak.” Daarom heeft de WSD besloten zelf de bekendheid in de regio te vergroten door deze nieuwe wervingscampagne te starten. Simons: ,,Hiermee hopen we dat meer mensen de weg naar de CWI’s weten te vinden en zich aanmelden voor een baan bij WSD.” Vervolgens trekt hij het reusachtige stuk plastic van de zijkant van de vrachtwagen af, waarna het portret van een glimlachende medewerker verschijnt, met de tekst: ’Stap-voor-stap naar werk dat JOU past’. Een luid applaus valt hem ten deel.

De campagne bestaat uit nieuwe brochures en folders, een nieuwe website (www.wsdwerkt.nl), een speciaal informatienummer (0800) 650 00 11, grote posters op alle auto’s van WSD, antwoordkaarten en advertenties in weekbladen, dagbladen en op teletekst. Simons: ,,Dolly, Natalie, Marga, Cor, Joan en Yuri zijn de WSD-medewerkers die bereid zijn geweest hun gezicht voor de campagne te lenen. Hun foto’s zijn prominent aanwezig op al het capagnemateriaal. Het zijn geweldige foto’s geworden.”

BEROEMDHEID
In de kantine krijgen de zes ’gezichten van de WSD-campagne’ ieder een ingelijste campagnefoto cadeau. Kantinemedewerkster Dolly de Groot bekijkt haar portret apetrots met haar collega’s. ,,Ik ben gevraagd of ik aan deze campagne mee wilde doen”, legt ze uit. ,,Ik vond het leuk. Ik voel me nu echt een beroemdheid hier op het werk.”

De fotograaf die de campagnefoto’s heeft gemaakt heeft bij WSD rondgelopen en verschillende gezichten bekeken, vertelt Marga Remmert van de afdeling metaal. ,,Daar heeft hij vervolgens een keuze uit gemaakt welke hij wilde gebruiken voor deze campagne. Ik vind mijn foto erg mooi geworden. Het voelt als een compliment dat ze mij voor deze actie gekozen hebben.”

Ook productiemedewerker Yuri Schaar is verguld met zijn beeltenis. Zijn portret sierde de eerste bedrukte vrachtwagen en dat deed de productiemedewerker wel wat. ,,Ik had al zo’n vermoeden dat ik daarop zou staan”, blikt hij glimlachend terug op het moment van de onthulling. ,,Toen dat echt zo bleek te zijn was ik erg enthousiast. Het geeft me een uitstekend gevoel om aan deze campagne meegewerkt te hebben.” Toch heeft hij van tevoren wel goed nagedacht toen hij het verzoek kreeg om mee te werken aan de campagne. ,,Ik moest dat even laten bezinken”, legt hij uit. ,,Het is tenslotte niet zomaar iets dat mijn gezicht gegeven wordt aan zo’n grote campagne.” Hij vindt zijn foto goed gelukt. ,,Ik ga hem thuis in de woonkamer ophangen”, vertelt hij. ,,Op die plaats kan ik er het meest naar kijken.”




13 april 2006

Print deze pagina

Terug