OUD-LUCASSTUDENTE VINDT OPLOSSING VOOR ’MANNENPROBLEEM’

Borstenwand moet mannen helpen bij kopen beha’s

© 2005 - Brabants Centrum

OP DE FOTO: Impressie van de veelbesproken borstenwand, die oud-SintLucasstudente Wendy Rameckers eerder deze week exposeerde op de Utrechtse retailbeurs Shop!NL.

Wendy Rameckers, oud-studente aan SintLucas in Boxtel (1996-2000), heeft deze week indruk gemaakt op de retailbeurs Shop!NL in de jaarbeurs Utrecht. Op deze vakbeurs, die bedoeld is voor professionele retailers, toonde zij deze week de door haar ontwikkelde ’borstenwand’. Dit winkelconcept moet mannen helpen die lingerie voor hun vrouw of vriendin willen uitzoeken. Want mannen blijken nauwelijks de cupmaat van hun geliefde te weten, waardoor ze, áls ze iets willen kopen, met een niet passend kledingstuk thuiskomen.

,,Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje verrast door alle belangstelling. Ik heb wel meer projecten gehad, maar nog nooit is er een zó aangeslagen”, vertelt Rameckers enthousiast. ,,Dit is duidelijk een onderwerp dat leeft.”

De borstenwand die ze heeft bedacht is een hoge muur van gel. ,,Hier zijn alle verschillende cupmaten in verwerkt. Het zijn dus géén siliconenborsten met tepel en al. De wand loopt van het plafond tot de vloer. Daar is opzettelijk voor gekozen om een statement te maken, je wordt zodoende overspoeld met borsten. Hier op de beurs had ik trouwens geen hele borstenwand staan, wel een schaalmodel van 1 op 25.”

Voor ze de borstenwand bedacht heeft de oud-SintLucasstudente eerst bij vrienden, familieleden en mannelijke collega’s gecheckt wat zij wisten van de cupmaat van hun vriendin of vrouw is. Wat bleek? ,,Het aantal pk’s van hun auto wisten ze, de uitslagen van het voetbal eveneens, maar van de precieze cupmaat hadden ze geen idee. Ze hebben dus een selectief geheugen.”

TE KLEIN SETJE
Rameckers kwam op het idee een borstenwand te ontwikkelen door het lezen van een artikel in een krant. ,,Daarin stond dat uit onderzoek is gebleken dat in de decembermaand liefst negentig procent van de vrouwen hun gekregen lingerie terugbrengt naar de winkel.” Daar verbaasde ze zich over. ,,Dat geeft aan dat mannen echt iets fout doen.”

Zelf heeft ze het ook wel eens meegemaakt dat ze een te klein setje kreeg. ,,Mijn vriend gaf het jaar daarop daarom maar een nachtjapon. Die vond hij gemakkelijker te kopen.”, lacht ze. Ramecker stond, samen met medestudenten van het Piet Zwart Instituut uit Rotterdam, op deze beurs om exposanten te laten zien hoe eenvoudig je als ondernemer innovatief kunt zijn. ,,Het is eigenlijk niet de bedoeling om de bedachte producten ook daadwerkelijk op de markt te brengen, maar als er vraag naar is sta ik er open voor”, vertelt Rameckers. ,,Ik ben dit concept daarom ook aan het uitwerken.”




3 november 2005

Print deze pagina

Terug