Ondernemers vragen klanten met borden voldoende afstand te houden
AlgemeenNu steeds meer zaken weer open mogen en het Rijk de coronamaatregelen stukje bij beetje versoepelt, neemt de drukte in winkelstraten toe. Een goed teken, vinden ondernemers Filipe van den Borne en Patrick Bunskoek. ,,Maar mensen moeten nog altijd voldoende afstand bewaren."
Vandaar dat centrummanagement en ondernemers besloten hebben borden op diverse locaties in de gemeente Boxtel te plaatsen. ,,Wanneer er geen mensenmassa's ontstaan, is er geen risico dat van overheidswege winkelstraten afgesloten worden."
Onder de noemer Wees loyaal, koop lokaal stimuleren de zelfstandigen dat inwoners van de gemeente Boxtel bij de plaatselijke ondernemers winkelen. De overkoepelende actie heet Plan C. Op de website Beleefboxtel.nl is een overzicht te vinden van diverse bedrijven in de gemeente Boxtel, hun openingstijden, aanbod en werkwijze tijdens de coronacrisis. Van den Borne: ,,De actie is breed getrokken. We richten ons op het centrum, maar ook op Breukelen, Selissen, Oosterhof en Liempde. De borden wijzen mensen erop dat ze voldoende afstand van elkaar moeten houden. Dat is in hun eigen belang en in dat van ons. Daarnaast geeft het bord verbondenheid tussen de ondernemers weer, met een fotocollage."
Bunskoek vult aan: ,,We hebben er 25 gemaakt. Verschillende bedrijven die wat diensten betreft raakvlakken vertonen, hebben samen de borden geproduceerd: HashtagMedia, Daisy Renders grafisch ontwerp, Picto-Specialist en Infolio. Een fraai staaltje samenwerking. Ik hoop dat zulke samenwerkingsverbanden in de toekomst vaker ontstaan."