Coördinator Jordy van den Boer (midden) en bestuurslid Luc Broos van het Centrummanagement werken samen met Henk van der Zee van stichting Brabants Centrum aan het onder de aandacht brengen van de centrumondernemers. (Foto: Bas van den Biggelaar).
Coördinator Jordy van den Boer (midden) en bestuurslid Luc Broos van het Centrummanagement werken samen met Henk van der Zee van stichting Brabants Centrum aan het onder de aandacht brengen van de centrumondernemers. (Foto: Bas van den Biggelaar). Foto: Basman Creëert - Bas van den Biggelaar

Van den Boer springt in op verlengde coronamaatregelen

Algemeen Centrum-Breukelen (c) Ondernemen & Werken (c) Nieuws (c)

Ondernemers in de gemeente Boxtel getroffen door de coronamaatregelen kunnen de komende weken gratis adverteren in deze krant. Centrumcoördinator Jordy van den Boer klopte hiervoor aan bij stichting Brabants Centrum. Zij pakt de handschoen samen met Van den Boer en het Centrummanagement op. Ondernemers die meedoen met het gratis reclame-initiatief, kunnen ook meedoen met de winactie Wees Loyaal, Koop Lokaal en Win.

,,In mijn rol als coördinator ben ik vorige week namens het Centrummanagement bij zo’n dertig zelfstandigen op de koffie geweest om te kijken hoe het gaat”, zegt Van den Boer. ,,Veel gaven aan dat ze normaal gesproken vast bij Brabants Centrum adverteren, maar dat zij dit nu ‘on hold’ hebben gezet om op kosten te besparen vanwege de coronacrisis.”

KLANDIZIE

Maar veel ondernemers proberen toch op allerlei manieren hun producten aan de man te brengen. Door middel van afhaal of via bezorging genereren zij alsnog omzet. Maar zonder reclamebudget is dat lastig om onder de aandacht te brengen, merkte Van den Boer: ,,Zij halen veel klandizie uit die advertenties.”

Dus, zo bedacht Van den Boer: waarom zorgen we er niet voor dat ondernemers toch reclame kunnen maken? ,,Er verschijnt wekelijks een pagina in Brabants Centrum waarop winkeliers in het Boxtel gratis kunnen adverteren.”

Directeur Henk van der Zee van stichting Brabants Centrum juicht het initiatief toe. ,,Juist in economisch moeilijke tijden is reclame maken belangrijk. Alleen de crux is dat ondernemers juist dan genoodzaakt zijn om te besparen, zoals op adverteren. Daarom werken we graag mee aan het initiatief van Jordy.”

KOOP LOKAAL

Met voorzitter Luc Broos van het Centrummanagement is afgesproken om in ieder geval de komende periode wekelijks een pagina beschikbaar te stellen in de krant. Broos: ,,De actie is ook in aanloop naar de tweede editie van Wees Loyaal, Koop Lokaal en Win (de actie die vorige zomer ook al met behulp van stichting Brabants Centrum was opgetuigd - red.). Als de winkels weer open mogen, kan iedereen gelijk een slag maken, ook in combinatie met de prijzenactie.” Volgens Broos heeft het Centrummanagement in deze moeilijke tijden ook een rol voor het hele winkelapparaat en horecabestand in Boxtel. ,,Wij hebben van de gemeente een budget gekregen om alle ondernemers in Boxtel in deze tijd te helpen en dat besteden we nu aan deze actie.”

Hoewel het ook voor Brabants Centrum economisch zware tijden zijn, wil de stichting graag bijdragen aan het initiatief. Van der Zee: ,,Voor de advertenties rekenen we natuurlijk niet de volle mep, maar hebben we een speciale deal afgesproken met het Centrummanagement. Daar hoort ook de actie Wees Loyaal, Koop Lokaal en Win bij.”

Van der Zee vervolgt: ,,Als ondernemers gebruik maken van het initiatief van Jordy, kunnen zij straks tevens meedoen aan de winactie. Afgelopen zomer deden ruim 70 ondernemers mee. 86 procent daarvan vond de actie destijds voor herhaling vatbaar, zo bleek uit een evaluatie. We verwachten dit keer zeker 100 ondernemers.”

HORENS

Het initiatief start vanaf donderdag direct. Het is allemaal vlot gegaan, weet Van den Boer. Vorige week anticipeerde hij al op de coronamaatregelen die dinsdag deels werden verlengd. ,,Waarom niet meteen de koe bij de horens vatten?”, dacht hij.

In de nieuwsbrief van het Centrummanagement richting de ondernemers wordt ook stilgestaan bij de actie. Aanmelden kan tevens via Paul Melis van Brabants Centrum: paul.melis@brabantscentrum.nl. Of bij Jordy van den Boer via jordyvandenboer@icloud.com.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Pål Jansen

Heeft u een tip over dit onderwerp? Mail naar Redacteur Brabants Centrum

Logo
Camping De Mus'donck aan de Gemondesestraat 8 werd enkele jaren terug door de nieuwe eigenaren Sylvia Beerens en Manfred Beckmann Lapré omgedoopt tot Blue Woods.
Groene Hart hekelt gemeentebeleid milieuvriendelijk Blue Woods Natuur & milieu 9 uur geleden
Koningsdag in Esch.
Oranje tompouce voor gedecoreerden Esch Cultuur 10 uur geleden
Sinds woensdagavond wordt er flink aan het podium gewerkt waar de artiesten en bands de komende dagen op gaan treden tijdens koningsnacht, Koningsdag en de oranjebraderie.
De oranjestemming stijgt, nu de temperatuur nog Cultuur 11 uur geleden
De duiventoren uit 1661 met op de achtergrond Het Groot Duijfhuis, dat nog ruim een eeuw ouder is.
Groot Duijfhuis opent de deuren MuBo 10 jaar 12 uur geleden
Schooljeugd kan zich uitleven tijdens het Koningshockey bij MEP. Dit jaar is er een snelheidsmeter geregeld zodat iedere kind zijn slagkracht te weten kan komen.
Snelheid hockeyslag meten bij MEP Sport 12 uur geleden
Het kerkje van Bokhoven.
Bokhovenlezing met Ger van den Oetelaar Duurzaamheid 13 uur geleden
Vorig jaar was het Concordiapark in Liempde op Koningsdag het toneel van de kleedjesmarkt. Dit keer verhuizen de kinderen naar de vuurput. Achter D'n Liempdsen Herd is een bijen- en plantenmarkt (foto boven).
Traditionele activiteiten in oranje Liempde Cultuur 15 uur geleden
Het monumentale kanunikkenhuisje op Duinendaal ligt in de schaduw van de Sint-Petrusbasiliek.
Museum Canonije brengt leven en werk kanunniken in beeld MuBo 10 jaar 17 uur geleden