Na een aantal uitgebreide en grondige onderzoeken heeft de directie van Rabobank ’s-Hertogenbosch en Omstreken besloten om in Esch géén geldautomaat meer te plaatsen. Sinds de plofkraak in augustus vorig jaar kunnen inwoners niet meer contant geld pinnen bij de bank.
Tanja Kliphuis, manager marketing, communicatie en coöperatie van de Rabobank ’s-Hertogenbosch en Omstreken, liet deze week weten dat de gesprekken met diverse partijen in Esch, waaronder het bestuur van dorpshuis De Es en de Spar in Esch, niet geleid hebben tot het plaatsen van een nieuwe automaat. De terugplaatsing van de pinmachine op de oude locatie bleek geen optie. De bewoners van het voormalige bankkantoor aan het Marktplein stonden na het incident niet te juichen over een terugkeer van de geldautomaat.
Kliphuis: ,,Onderzoeken hebben uitgewezen dat het onverantwoord is om in Esch terug te keren met een geldautomaat. Naast de veiligheidsrisico’s zijn het steeds geringere gebruik van de automaat in combinatie met de hoge jaarlijkse exploitatiekosten de belangrijkste argumenten voor onze keuze.”
De directie van Raboank ’s-Hertogenbosch en Omstreken beseft dat het niet terugkeren van de geldautomaat in Esch vervelend is, met name voor de klanten die minder mobiel zijn. Kliphuis: ,,Deze personen bieden wij een gratis zogeheten geldbezorgservice aan, waarbij onze klanten een geldbedrag kunnen bestellen dat vervolgens thuisbezorgd wordt.”
Auteur: Stefan Latijnhouwers Printen![]() |
Delen met:![]() ![]() |
Tags |