RSS feedNederlandse Nieuwsblad Pers
21:19:10    vrijdag, 21 september 2018
brabants centrum logo


agendaUw bericht

Lezersartikelen

Verhalenproject Witte Zusters in finale erfgoedprijs

Verhalenproject Witte Zusters in finale erfgoedprijs

Verhalenproject De Verschilmakers van de Witte Zusters is genomineerd voor... >>

Mon 25 Sep 2017 15:58
Filmavond Den Hogert

Filmavond Den Hogert

Heemkundevereniging Den Hogert uit Gemonde organiseert op donderdag... >>

Wed 22 Feb 2017 08:52
Esch in Duitse sferen...

Esch in Duitse sferen...

Blaaskapel De Knoestjes uit Esch hield zondag voor de vierde keer een... >>

Tue 18 Oct 2016 10:34
úúf

agendaAgenda

volledige agenda >>
Vrijdag, 18 mei 2012 18:59 uur, laatst gewijzigd op 18 mei 2012 19:01 uur

Limuscene ziet groei in Liempde

Limuscene ziet groei in Liempde

Op de foto: De initiatiefnemers van Limuscene hangen een spandoek op in het Concordiapark. (Foto: Gerard Schalkx).

Wie Guus Meeuwis ooit verwacht in het Concordiapark, heeft het mis. Maar de vier organisatoren van Limuscene streven nadrukkelijk naar uitbreiding van het Liempdse popfestival, dat op Eerste Pinksterdag voor de vijfde keer van stapel loopt. Terwijl de laatste voorbereidingen voor de editie van 27 mei nog worden getroffen, wordt al gewerkt aan een wensenlijstje voor 2013. ,,Volgend jaar willen we verder groeien en ook de Dorpsstraat bij Limuscene betrekken”, zegt Kees Berkelmans.

Met Mari van der Velden, Maarten Termeer en Charles van Liempd tekent Berkelmans alweer voor de vijfde keer voor Limuscene. Het evenement begon in 2008 op een koude novemberavond in café ’t Wapen van Liempde, maar groeide uit tot een heus popfestival op Eerste Pinksterdag waar ook dit jaar plaats is voor twee podia.

,,De keuze voor Pinksteren was een voltreffer omdat Liempde dan sowieso veel publiek trekt vanwege de Oldtimerdag en de Keistampersrit. Eén dag eerder is het Limuscene; veel mensen weten dat en hebben de dag al maanden geleden in hun agenda gereserveerd”, weet Berkelmans.

Met een gloednieuwe feesttent, die speciaal is vervaardigd voor Limuscene, rekenen de organisatoren die zich verenigd hebben in een stichting op tenminste 700 tot 800 bezoekers. ,,En we denken dat we de komende jaren kunnen groeien naar 1.500”, zegt Berkelmans. Het geheim? ,,Kiezen voor lokale bands”, zegt medeorganisator Van der Velden. Lees het volledige verhaal in Brabants Centrum van 16 mei.

Auteur: Marc Cleutjens

Printen

printen

Delen met:

FaceBook Twitter

Tags

Advertenties

SNS Bank 040Fit Geerts advies Uitvaartonderneming Bijnen TopSlank Toverboom Koppelmans Doornmalen electro Zwanenberg adviesgroep Kindertuin Tiga Geld en Makelaardij Huidtherapie Natasja fashion Beleef Boxtel Gemeente Boxtel Café zaal Kloosterzicht