![]() |
Verhalenproject Witte Zusters in finale erfgoedprijsVerhalenproject De Verschilmakers van de Witte Zusters is genomineerd voor... >> |
![]() |
Filmavond Den HogertHeemkundevereniging Den Hogert uit Gemonde organiseert op donderdag... >> |
![]() |
Esch in Duitse sferen...Blaaskapel De Knoestjes uit Esch hield zondag voor de vierde keer een... >> |
UPDATE - Het Boxtelse college van B. en W. schaart zich de conclusie van verkeersdeskundingen om de dubbele overweg te sluiten voor doorgaand autoverkeer. Dat heeft burgemeester Mark Buijs woensdagochtend bekendgemaakt.
Na veel plussen en minnen zeggen verkeersadviseurs van de gemeente Boxtel dat de dubbele overweg in de Tongersestraat maar het best gesloten kan worden voor autoverkeer. In combinatie met een fietstunnel op die plek, een nieuwe verbindingsweg tussen Ladonk en de Kapelweg en verbreding van de Keulsebaan zou het de beste en meest haalbare oplossing zijn voor het verkeersprobleem.
Wouter van Boekel van adviesbureau Royal HaskoningDHV gaf maandagavond aan de Boxtelse raadsfracties uitleg hoe tot de keuze is gekomen. De twee varianten voor een autotunnel op de plaats van de dubbele spoorwegovergang zijn technisch wel te realiseren, maar te duur en te complex. Het autoverkeer kan volgens hem beter omgeleid worden via de Keulsebaan.
Daags na de presentatie van Van Boekel hebben burgemeester en wethouders het advies omarmd. ,,Het is een grondige analyse waarvan we de uitkomst overnemen, temeer omdat deze bijdraagt aan het meer autoluw maken van het centrum van Boxtel", aldus burgemeester Buijs. Dat politie, ambulance en kleine brandweervoertuigen straks de toekomstige fietstunnel ook kunnen gebruiken, sterken B. en W. in hun keuze. Die kan echter op fel verzet rekenen van werkgeversvereniging WeB op bedrijventerrein Ladonk.
De raadscommissie Ruimtelijke Zaken discussieert dinsdag 12 november over de verkeersplannen; twee weken later moet de gemeenteraad zich uitspreken over een definitieve voorkeur.
Auteur: Henk van Weert Printen![]() |
Delen met:![]() ![]() |
Tags |