00:26:51    maandag, 22 juli 2019
brabants centrum logo
Vrijdag, 19 april 2013 14:18 uur, laatst gewijzigd op 19 april 2013 14:20 uur

Brand in schuur Hamsestraat

Brand in schuur Hamsestraat

De brandweerkorpsen van Boxtel en Liempde rukten vrijdagmiddag uit voor een brand aan de Hamsestraat. Bij een agrarisch bedrijf was bij laswerkzaamheden brand ontstaan in een schuur. Er raakte niemand gewond, wel liep de schuur zware schade op.

Bij het lassen kwam een vonk in een mestkuil terecht waardoor vlammen ontstonden. Het isolatiemateriaal in de stal vatte daarop vlam. De eigenaar van de boerderij wist de drie koeien die in de schuur stonden op tijd in veiligheid te brengen. Door het vuur vatte een aantal dakplaten vlam waar mogelijk asbest in zit, deze asbestdelen kwamen op het eigen terrein terecht en worden verwijderd.

De Hamsestraat werd tijdelijk afgesloten voor verkeer zodat de hulpdiensten een betere toegang hadden. Ook de brandweerkorpsen uit 's-Hertogenbosch en Uden werden gealarmeerd, maar hoefden uiteindelijk niet in actie te komen. (Foto: Gerard Schalkx).

Printen

printen

Delen met:

FaceBook Twitter

Tags

Advertenties

Peijnenburg Verzuimbegeleiding Café zaal Kloosterzicht Geerts advies Doornmalen electro Modecentrum Frans Theelen Uitvaartonderneming Bijnen Huidtherapie Proef Culinair Meubelmakerijdenberg Gemeente Boxtel Beleef Boxtel